Google Analytics – na čo to vlastne je?

Článok nadväzuje na predchádzajúce články

  1. Google Analytics náš každodenný I. – všeobecný popis
  2. druhý diel Google Analytics náš každodenný II. – _utm.gif
  3. tretí diel Google Analytics náš každodenný III. – popis _utm.gif
  4. volné pokračovanie Filtre v Google Analytics a ich príklad použitia

V predchádzajúcich článkoch sme si povedali ako vznikol Google, ako funguje, čo sa sním dá robiť a hlavne ako zberá dáta o vašich návštevníkov internetových stránok. Tento diel o Google Analytics je zameraný pre začiatočníkov na internetovej scéne alebo lepšie povedaná na ľudí, ktorí nevedia na čo je Google Analytics vôbec dobré použiť. Článok je teda koncipovaný zjednodušene.

1. mám internetovú stránku, čo ďalej

áno, dnes používa internet už skoro každý. Dokonca aj dôchodci a to na slušnej úrovni. Nekončí to na zobrazení stránky bulvárneho denníka. Internet je nekonečná studnica informácií. Každý už teraz vyhľadáva informácie skoro výhradne na internete. Niekto by mohol poznamenať, že iba na Google. Z tohto dôvodu chce byť (a mal by byť) každý komerčný subjekt nájditeľný na internete. Minimálne by mal mať vlastnú internetovú stránku. Áno, to vie každý. Nechať si vytvoriť stránku je dnes už úplne jednoduché a dokáže to skoro každý. Zoberme si stav, že už máme štandardnú internetovú stránku. A teraz .. čo? Máme stránku. Dobre niekto by poznamenal, že teda nech ju aj návštevníci nájdu. Tak si ju zaregistrujeme do internetových katalógov, zanecháme odkazy na stránkach po celom internete, v internetových fórach a podobne. Google nám stránku zaindexuje a návštevníci chodia na moju stránku. No a teraz sa pýtam čo ďalej? Správne, čo teraz? Čo máme vylepšiť, odkiaľ nám chodia návštevníci, aký text je pre nich atraktívny, aké naše stránky vyhľadávajú a klikajú vo výsledkoch vyhľadávača Gooogle?

2. Google Analytics – mapa, ktora nás dovedie k svätému grálu

ak ste si tipli, že teraz treba zistiť aktuálny stav, čo sa vlastne deje, tak ste uhádli. Prirovnajme vašu stránku k človeku, ktorý príde na pohotovosť. Nikto nevie čo je mu, iba ho bolí v oblasti brucha. Lekári ako inak odoberú vzorky (pre nás nepodstatné) a napoja ho na prístroje, aby im zobrazili hodnoty a stav, v akom sa nachádza pacient. Alebo ho pošlú na röntgen. Tam ho odfotia a presne vidia čo je zle. Röntgen môžme prirovnať k jednej z mnoha funkcionalít analytického nástroja Google Analytics. Pretože práve Google Analytics, je prístroj, ktorý nám zobrazí “fotku” resp. stav stránky, na ktorom presne vidíme čo sa deje. No a keď vieme čo sa deje, vieme to aj ovplyvniť!

3. Názorný príklad využitia Google Analytics

reálna klasická predajňa čaju
Máme predajňu čaju. Vieme, že predajňu navštevujú nejaký (nevieme presný počet) návštevníci, ale nikto nič nekupuje. A teraz porovnanie s internetovou predajňou čaju s aplikovaným nástrojom Google Analytics.

  1. pomocou Google Analytics vieme zistiť, presne koľko ľudí chodí do obchodu a v akej hodine dňa
  2. pomocou Google Analytics vieme, koľko ľudí si produkt zakúpilo. Dokonca si vieme zistiť, odkiaľ prišlo najviac, najmenej .. ľudí, ktorí si zakúpili najviac produktov
  3. pomocou Google Analytics vieme, odkiaľ prišli návštevníci obchodu (z vyhľadávača Google, z iných stránok, zadali internetovú adresu obchodu s čajom …)
  4. pomocou Google Analytics vieme, aké stránky navštívili a v akom poradí. Z tohto vieme odhadnúť, že keď prišli a prečítali si o druhoch čaju, tak potom hľadali informácie o čajoch namiesto toho, aby mali úmysel si čaj zakúpiť ….
  5. pomocou Google Analytics, vieme zistiť, či na zobrazenie stránky použili mobilný telefón alebo počítač. Túto informáciu by sme v reálnom svete mohli porovnať s tým, či prišiel zákazník autom alebo peši. Z toho vieme usúdiť, že keď ak k nám chodia návštevníci na aute, bolo by vhodné zabezpečiť pre nich parkovacie miesto …
  6. pomocou Google Analytics vieme zistiť, či reklamná kampaň realizovaná v mesiaci Jún bola zisková (tržby boli väčšie ako náklady na reklamu). Dokonca si vieme zistiť, na aké kľúčové slovo sa zákazníkom zobrazila reklama, na ktorú prišli a zakúpili si produkt
  7. iné, oveľa podrobnejšie informácie, ktoré nám pomáhajú využiť potenciál internetovej stránky alebo obchodu na maximum

Google Analytics je komplexný poloprofesionálny analytický nástroj, pomocou ktorého dokážeme ovplyvňovať internetovú stránku alebo obchod tak, aby nám poskytoval čo najväčšie benefity v podobne zisku, návštevnosti a podobne.

Viac o službe aplikovania Google Analytics nájdete v našom internetovom obchode so službami. Alebo si hneď pozrite službu Aplikovanie cieľov v Google Analytics

 

Tento obsah bol zaradený v Google, Google Analytics. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>